Tłumacz

Realizowane programy

Dzień Ziemi 2018 Drukuj
poniedziałek, 14 maja 2018 17:32

7 maja 2018 r. uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Sarbi udali się pod opieką nauczycieli do Nadleśnictwa Sarbia na zajęcia przyrodniczo- sportowe.
Pogoda nam sprzyjała, od samego rana świeciło piękne słońce, a na niebie nie było ani jednej chmury. Ciepły wiatr delikatnie nas chłodził. Zaopatrzeni w plecaki z napojami i kanapkami wyruszyliśmy w trasę. Majowe pikniki w Nadleśnictwie Sarbia stały się już naszym szkolnym zwyczajem, na który wszyscy z niecierpliwością czekamy.
Wyruszyliśmy ze szkoły ok. godziny dziewiątej. Nasza trasa wiodła początkowo przez pola i sady, więc mogliśmy przypomnieć sobie lekcje nt. krajobrazu rolniczego. W krajobrazie naszej okolicy wyraźnie zaznaczyły się wzgórza morenowe, będące pozostałością lodowca skandynawskiego, przy drodze leżały masywne głazy narzutowe, również ślady epoki lodowcowej. W powietrzu unosił się zapach kwitnących drzew i krzewów. Słuchaliśmy śpiewu skowronków, fruwających nad polami; dostrzegliśmy przebiegającą sarnę. Na niebie widniał jeszcze Księżyc, nasz naturalny satelita, a po przeciwnej stronie świeciło pełne energii Słońce.
Zbliżając się do Nadleśnictwa minęliśmy wąwóz, zadrzewienia śródpolne, następnie urokliwy strumyk i w końcu dotarliśmy w zacieniony zakątek, którym wiodła ścieżka dydaktyczna prosto do celu naszej wyprawy.
U bramy powitał wszystkich pan Maciej Krzysztofik słowami Darz Bór, który oprowadził dzieci po terenie Nadleśnictwa, pokazał stałą ekspozycję w sali dydaktycznej, prezentującą zwierzęta naszych lasów. Następnie zaprowadził dzieci do Punktu Alarmowo Dyspozycyjnego, będącego częścią systemu ochrony przeciwpożarowej.
Uczniowie z kl. 4 - 6 z nauczycielami udali się wytyczonym szlakiem do pobliskiego lasu. Młodsze dzieci spacerowały wokół siedziby Nadleśnictwa i zapoznawały się z treściami dotyczącymi lasu i jego mieszkańców, zawartymi na tablicach informacyjnych. Czytając i omawiając treści poszczególnych tablic, dzieci utrwalały i poszerzały swoje wiadomości z lekcji przyrody.
Wreszcie zmęczeni długim spacerem dotarliśmy do miejsca, gdzie znajdowało się ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski i jabłka. Obok ogniska usytuowany jest plac zabaw dla dzieci, zawierający bieżnię do skoku w dal, równoważnię, leśne cymbały oraz stanowisko do rzucania szyszkami do celu. Tam, po krótkim odpoczynku, dzieci bawiły się i grały w piłkę.
Po kilku godzinach spędzonych na łonie natury nadszedł czas powrotu do szkoły. Wracając zmęczeni, ale szczęśliwi ze wspólnie spędzonych chwil, snuliśmy plany na kolejną wyprawę. Już we środę jedziemy do Trójmiasta!

Dziękujemy naszemu Nadleśnictwu Sarbia za gościnę i wspaniałą lekcję przyrody!